PERSPEKTIVY

S rostoucím počtem uživatelů internetu roste logicky i počet „e-klientů“ úřadů. Vývoj eGovernmentu v ČR přichází ve vlnách, podle toho, jak se mu jednotlivé vlády věnují. Významné kroky učinilo Ministerstvo vnitra v letech 2006 až 2009 na základě legislativy přijaté v roce 2000. Do tohoto období se datuje vznik eGONa, jehož orgány a části těla tvoří základní pilíře eGovernmentu. Pravděpodobně největším přínosem pro širokou veřejnost jsou eGONovy prsty – pobočky Czech POINT, které služby veřejné správy urychlují a zjednodušují.

Nezanedbatelný byl i pokrok v elektronizaci justice, Ministerstvo spravedlnosti mimo zavedení elektronického platebního rozkazu, modernizace procesních předpisů a spuštění různých informačních portálů spolupracovalo také na datových schránkách.

Do budoucnosti jsou připravovány projekty jako eVolby, eObčanka a eSbírka, nebo třeba elektronický soudní spis a biometrický podpis, nyní však jejich vývoj poněkud stagnuje.

 

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.